zaterdag 30 augustus 2014

De Amerikaanse levenstijl

Hooi allemaal! Hier ben ik weer met mijn wekelijkse/twee wekelijkse update vol drama, spanning en sensaties! Oke dat valt nog wel mee hoeveel drama er echt is maar met fall homecoming onderweg is de school drama pittig groot! Fall fest komt eraan, de eerste sportwedstrijden en het musicalseizoen! De eerste vrije dag (laborday) is ook al bijna hier dus voor mij niks te klagen.

Wat gaat de tijd snel zeg. Ik zit hier nu al bijna 3 weken en ik heb het enorm naar mijn zin. School is heel leuk en gezellig, behalve sommige vakken dan. Gelukkig mocht ik mijn eigen pakket samenstellen en heb ik leuke vakken gekozen. Het schoolsysteem is hier zo anders! Er zijn zwarte en gouden dagen, op de zwarte dagen heb je 'zwarte' 4 vakken en op de gouden dagen heb je je 4 'gouden' vakken. Goud en zwart zijn de schoolkleuren. Er zijn dus maar 4 lessen per dag! Je hebt een pauze van 10 minuten en een pauze van 30 minuten. En voor school zijn er ook verschillende lessen die niet iedereen heeft. Kailey mijn nieuwe zusje heeft Band practice voor school en ik heb Railaires er extra bij gedaan. Het is een koor en elke dag van 7:30 tot 8:30 oefenen we en zingen we allerlei muziek! Het is echt heeel erg gezellig met te leuke mensen. Met Railaires hebben we ook concerten en ons eerste concert is tijdens Fall Fest! We gaan het National Anthem zingen (volkslied) en daarna het schoollied voor de hele school! Fall fest is een avond waarbij de Band speelt, daarna de Railaires zingen en dan worden alle sporten voorgesteld en alle spelers van de teams geintroduceerd. In mijn volgende blog zal ik foto's/ filmpjes posten!!

Mijn rooster op zwarte dagen is : Railaires (koor), Spanish, Government, engels en gym.
Spaans is echt heel leuk om te leren. Het is opper makkenlijk omdat ik in spaans level 1 zit. Maar hoger wil ik ook niet gaan want ik wil niet 24/7 studeren ;). Het is heel leuk om de taal spaans te leren kennen en mischien ga ik het wel doorzetten volgend jaar tijdens mijn studie! Government is saai maar de leraar maakt het geweldig. Hij heet Mr. Triggs en geeft al zo'n 50 jaar les. Het zou mijn opa kunnen zijn zegmaar. Hoe hij lesgeeft is hilarisch en hij wilt altijd graag weten hoe de dingen er aan toe gaan in nederland. Hij lijkt een beetje op de cartoonfiguur uit de disney film Atlantis. (kijken dus! hahaha). Gym is ook leuk omdat je veel mensen ontmoet. Het enige nadeel is dat we buiten gingen voetballen en softballen in 40 graden. Bij voetbal was ik oprecht een van de beste van de klas! Wie had dat ooit in mijn leven verwacht? Ze kennen hier de regels van voetbal niet eens en het was dus supergaaf toen ik een goal maakte en de populaire 'jocks' voorbij rende ;) .

Mijn rooster op gouden dagen is: Railaires, Painting and drawing, US History, cholareers (koor) en seminar.
Painting and drawing is echt het beste vak wat ik gekozen heb. het is zo leuk! Ik heb al mega veel geleerd en mijn eerste 2 wekelijkse tekening is af :D. We moeten elke 2 weken naast de normale opdrachten een tekening van een voorwerp wat de leraar meeneemt maken. Je moet het voorwerp als iets anders tekenen. US History is ook leuk, ik vind geschiedenis sowieso al interessant en om de amerikaanse geschiedenis te leren is leuk! Cholereers is leuk omdat we lekker gaan zingen met z'n allen. De muziek is niet perse mijn stijl, het is allemaal heel erg gelovig en er zit geen popmuziek of dergelijke bij. Maar aan het einde van het jaar hebben we ook een popconcert gelukkig! Seminar is een huiswerk uur zodat je thuis niet zoveel meer hoeft te doen.

Alle lessen duren anderhalf uur wat pittig lang is, tijdens geschiedenis was ik zo moe (door het *^&#^ opstaan om 6:15 :D) dat ik bijna in slaap viel. Combinatie's van 24/7 engels praten (DOODVERMOEIEND hahah) een andere tijdzone en zo vroeg opstaan is dus zo niet chill. Maar het is allemaal wel heel leuk hier. We hebben ook al een tornado en fire drill gehad. Ineens gingen er allerlei alarmen af en moesten we naar de gymzaal. De  mensen hier zijn mega aardig. Ik moet nogwel op hun afstappen omdat zij natuurlijk al hun eigen vrienden groepje hebben en niet perse nieuwe vrienden nodig hebben. Ik heb al aardig wat leuke mensen ontmoet waar ik leuke dingen mee ga doen!








Over leuke dingen gesproken, die zijn er zat. Wat heb ik al veel gedaan zeg! Om te beginnen had ik een exchange student kamp. Samen met 80 andere uitwisseling studenten gingen we een nacht verblijven in een kamp. We kregen informatie over het komende jaar en veel vrije tijd om te gaan zwemmen in het meer. Dat was zo opper gaaf. Ze hadden een enorme ballon in het water waar je op kon springen en de andere persoon werd dan afgeschoten, ik had natuurlijk het geluk dat ik als het eerste meisje die dat deed een stel grote jongens achter mij had. Ik denk dat ik de wolken kon aanraken zo hoog vloog ik! Ook een kabelbaan waarmee je in het water gleed. Het was een super tof weekend! Heel leuk om mensen die in dezelfde situatie zitten te ontmoeten.

In het exchange kamp hadden we ook wat gesprekken over de foutjes die we al hadden gemaakt. Mijn verhaal is dat ik met mijn familie aan het praten was over dat ik al-tijd te laat kwam vorig jaar. Ik zei dat ik zovaak te laat kwam in school en eigenlijk overal. Toen begonnen ze mij ineens raar aan te kijken, ik snapte er natuurlijk niks meer van. Wat blijkt dus. Ik zei: 'O well, i got laid soo many times back in my holland high school, everywhere actually!' en inplaats van het woord 'late' zei ik laid... En laid betekent sex hebben dus dat was totaal iets anders !!!

Ik ben samen met Sean (Angie's broer), Teagen en Madigen naar het meer varen. Ze hebben een boot en we gingen in de band, wakeboarden en lekker zwemmen. Het was supergaaf! Zelf hadden ze nog nooit gewakeboard dus het moment dat ik gelijk stond was opper cool. We gingen in de band met z'n tweeën en                                                       het was echt een hele leuke dag.
En dan even over het tenissen, wat een hitte! Het is hier rond de 38 graden en dan op het tennis veld is het nog zo'n 4 graden warmer door de tennisgrond en windschermen. Klap hitte! Ik speel nu al zo'n 2 weken en het is echt heel erg leuk. Een superleuk team en ik heb al heel veel geleerd. Zondag hebben we een teamdinner en na fall fest gaan we met z'n allen naar Newell's.

Ik heb zelf al een poging tot koken gedaan! Mijn creatie was pasta met pesto, kip met mozzerella en spek. Zo goed ging het niet XD. Ik wist namenlijk niet dat je pasta kon overkoken.. dus het was overgekookt tot het maximale overkookpunt. Het was dus niet heel erg lekker. Maar de poging tot was leuk. Het eten hier is super lekker. Ik heb normaal brood gevonden en geimporteerde gouda kaas! Het gelukkigste moment van mijn leven ofcourse. Angie kan super lekker koken dus dat is heel fijn.


En dit was het dan weer voor deze keer! volgende keer zal ik alles vertellen over het rollerskaten, fall fest en nog veel meer!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten