donderdag 21 augustus 2014

Het leven als een echte Railer

Hallo allemaal!

Hier ben ik weer en wat is er veel gebeurd zeg de afgelopen dagen. Ik begin te wennen aan het leven hier. De tijd begint wat normaler te voelen (behalve dat ik soms nog om kwart over 6 klaarwakker lig, maarja dat maakt niet uit joh want dan moet ik toch opstaan voor school :D Yhoeheehh..) en ik heb zoveel te vertellen!! Het engels praten begint ook al aardig normaal te worden, ik begin zelfs te denken in het engels!

Woensdag ging ik met Kailey naar het lokale zwembad, super chill ofcourse. Kailey werkt als life guard dus ik kon lekker de hele middag niks doen en relaxen! Toen al wat mensen ontmoet, iedereen is heel erg geïnterreseerd in ons kleine kikkerlandje! Wat je wel echt ziet is dat de meerderheid van de mensen hier aardig dik is, maarja wat verwacht je anders met die supermarkten vol junkfood!

Op donderdag had ik mijn eerste exchange meeting met alle andere studenten die hier een jaar high school doen. Hele leuke en aardige mensen. We kregen informatie over school en de soms wat belachelijke regels (zoals de kledingregels). Broekjes mogen niet boven je vingertoppen uitkomen en je hempdjes moeten bij je schouder minimaal 2 inches zijn (ongeveer 3 vingers breed). Dus er zat niks anders op om maar te gaan shoppuhhh dit weekend :D. We kregen bij de lunch natuurlijk pizza en toen hadden we het over de "Back to school Dance". De regels voor het feest: Face to face but with a little space, save some room for jezus! Say amen guyss.. Te hilarisch. Toen alle schoolspullen gekocht en mezelf klaargemaakt voor de eerste dag school!

En toen was het zover. Zoals jullie waarschijnlijk allemaal weten ben ik de uitverkorene persoon op deze wereld om vroeg op te staan en optijd te zijn. Daarom mag ik vanaf nu elke ochtend om kwart over 6 's ochtends klaarwakker naast mijn bed staan om vervolgens op school een uur niks te gaan doen! Kailey heeft band practice van 7:35 tot 8:25 en omdat we samen naar school rijden mag ik even vroeg op staan en gaan chillen op school. Su-per leuk toch? Hahaha het komt vast wel goed, misschien ga ik bij de Railers (een soort koor groep) die ook om die tijd oefenen dus dat zou superleuk zijn!

Om 8:30 begon het toch echt, mijn allereerste amerikaanse schooldag. Ik begon met Spaans (want ik dacht #yolo waarom geen 2 talen leren) en had daarna al mijn andere klassen. De mensen zijn leuk hier en heel open voor exchange students maar wat ik wel merk is dat je zelf de eerste stap moet maken. Ze komen niet zomaar naar je toe, maar als je eenmaal naar hun gaat zijn ze heel geïnterreseerd! Ik merkte dat de andere exchange students dat niet zoveel deden en ik gelijk veel meer contact had met de Amerikaanse jongeren. De schooldag duurt wel lang. van 8:30 tot 15:30 en dan heb je een pauze van 10 minuten (dus heb je alleen tijd om naar je kluisje te gaan) en dan de lunchpauze van een half uurtje. Iedereen haalt hier op school zijn lunch! En wat ik dus totaal niet begrijp is dat je hier gewoon pizza en gefrituurde dingen krijg, salade's of normale broodjes zijn hard te krijgen! Maar het was een leuke dag school. Veel nieuwe namen (die ik echt allemaal alweer vergeten ben) en veel nieuwe indrukken gekregen.

Vrijdag avond was het tijd voor de School dance. Wat was dat hilarisch!! De muziek is heel anders, ze luisteren naar normale popmuziek hier en er zit ook wat country tussen natuurlijk. Iedereen doet echt een heel raar dansje. Ze dansen met z'n tweeën (een jongen en een meisje) en dan hou je elkaar vast en hobbel je met je heupen van links naar rechts (van voor naar achter van links naar reeheechts).Escalerend!! En zo ziet het er oprecht uit, te grappig voor woorden. Maar ik ben heel trots op mezelf want ik heb me aangepast en meegedaan toen er jongens kwamen vragen of ik met ze wilde dansen! Ik kon wel door de grond zakken van schaamte zo voorschut ziet het eruit, maarja voor hier is het normaal. Na de dance gingen we met een groep mensen naar Drubers. Dat is de lokale donut shop en de donuts zijn heeeerlijk! Wel totaal anders dan in nederland maar dat is alles hier.

Zaterdag zijn we wezen shoppen in wichita. Hollister, Abercrombie, Victoria secret, Pink, American Eagle, Forever 21 ze hebben het allemaal hier! De dag erna gingen we lekker uit eten met de famillie van Angie, Jeff en Kailey. De kleinste was helemaal bezeten van mij hahaaha. Ze ging tegen random mensen zeggen : 'have you met Anke?' en 'Do you know Anke, i do!' Cuteness overload!

En toen was maandag toch echt de eerste lesdag. Het was leuk en ik heb veel mensen leren kennen. Smiddags had ik een tennis meeting en we hadden geluk, want we hoefden niet buiten te oefenen. Ze gingen binnen in de airconditioning informatie geven. Maar vandaag had ik niet zulk geluk.. De eerste echte training was begonnen! Het was vanmiddag 34 graden en wat was ik aan het doen? Zonnen of zwemmen? Geen sprake van! ik mocht buiten gaan conditietrainen en tennissen :D. Het was superleuk maar zooooo extreem warm. NIET TE DOEN. Er moet iets van een buiten airconditioning uitgevonden worden, wat was ik warm zeg...

Over airconditioning gesproken. Dat gebruiken ze hier o-ver-al. In school is het zelfs zo koud dat je truien en lange broeken aan kan doen! Dat is toch niet normaal? Het is inmens moeilijk om te bedenken wat je aan moet doen als het buiten 34 graden is en binnen 19.. Ik heb trouwens heel veel geluk, want het word nog veel warmer aankomende week! Vanaf morgen is het elke dag 38 tot 40 graden :D Heel chill denk je dan, maar dat is het totaaaaaal niet als je er oprecht in moet leven. Achjaaa ik overleef het wel. Het tennis team is superleuk. 26 meiden in totaal en iedereen is heel open en aardig. Als ik terugkom ben ik een echte tennis prof

Stille hints om op te sturen
- kaas
- normaal brood
- een broodje frikandel speciaaaaal :O

Wat mis ik het nederlandse eten zeg... De kaas die ze hier eten is cheddar kaas, te ranzig!Gelukkig heb ik geimporteerde GOUDA kaas gevonden. Nu maar hopen dat het lekker is.

 En zo'n beetje al het brood is zoet. BAH BAH BAH hahaha. En als je denkt dat je gezond aan het eten bent (gehakt met boontjes en een saus erdoor) kom je er ineens achter dat er zo ongeveer een kilo kaas inzit. Het is overal wel lekker het eten hier. Wat mij verbaasd is dat je op school allemaal vette en gefrituurde dingen krijgt. Er zijn geen normale broodjes of salades. Dus jullie gaan mij waarschijnlijk niet herkennen als ik terug kom na dit jaar. Misschien valt het nog mee doordat ik elke dag na school tennis training heb,,

Het liefste hoor ik ook weer van jullie!!
Xxx Anke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten