dinsdag 12 augustus 2014

De eerste paar dagen!

Hallo allemaal, hier ben ik weer met mijn tweede bericht!

De eerste paar dagen zijn nu achter de rug. Het is allemaal zo nieuw en spannend! De eerste paar dagen waren leuk en ook moeilijk. Ik heb wel wat last gehad van mijn jet lag. Het is hier 7 uur vroeger dus ik word heel erg vroeg wakker (rond half zes 's ochtends...) maar gelukkig kon ik wel doorslapen daarna. Maar smiddags word ik dan echt super moee... Maar nu is het al wel wat beter! Ik begin een beetje te wennen aan alles maar het duurt denk ik nog wel even voordat ik helemaal aan de andere tijdzone gewend ben haha!

De eerste dag dat ik hier was heb ik niet heel veel gedaan gelukkig. Ik was heel erg moe van het reizen en mijn host family had niks ingepland. Dat was superfijn want ik kon lekker uitslapen ( in echt het beste bed ever. ) en daarna mijn koffers uitpakken. Ik heb Angie, Jeff en Kailey een beetje leren kennen en toen weer vroeg naar bed! Ik kon het uithouden tot een uurtje of half tien waar ik erg trots op was :D. Smiddags moest ik wel echt mijn ogen openduwen hahha!

Gister ben ik naar een sport meeting geweest, de eerste keer dat ik mijn high school bezocht! It's HUGE. Gelukkig ben ik wel gewend aan een grote school maar het is wel totaal anders dan hoe het er thuis uitzag. Ze hebben hier sporten vanuit school wat mega leuk is om nieuwe mensen te leren kennen. In de herfst, winter en lente hebben ze verschillende sporten. Voor de herfst twijfelde ik tussen volleybal en tennis, maar nadat ik erachter kwam dat de trainingen van volleybal soms al om 6 uur 's ochtends (ja je leest het goed, 's ochtends. Escalerend!!) beginnen vond ik tennis iets wat beter voor mij hahaha. In de winter ga ik als ik in het team kom basketballen en in de lente ga ik zwemmen!! Superveel verschillende dingen dus.

Vandaag was een hele drukke dag! Ik had een afspraak om te controleren of ik gezond was zodat ik mee kan doen met sporten etc. en ik heb mijn vakken uitgekozen op de High School! Vanaf vrijdag ben ik een Railer!! (Newton is de stad der treinen) Ik heb echt een pret pakket. De drie vakken die ik moest kiezen waren Engels, Geschiedenis en Government. Ik weet niet precies wat Government inhoud maar volgens mij gaat het over het rechtssysteem enzo! En ik hou van geschiedenis dus dat is allemaal prima te doen! Er was echt een boek van 70 pagina's met alle vakken waaruit ik kon kiezen, mega veel! Voor de vakken die ik zelf mocht kiezen heb ik Paint and Draw, Cholareers ( dat is een soort koor, leek me opper fun), gym, spaans (ja johh waarom geen 2 talen leren in een jaar? #YOLO ) , economie, fashion studio en seminar. Seminar is een soort studie uur. Ik heb er zoveel zin in!

Na het uitkiezen van mijn vakken gaf Kailey mij een rondleiding door de school! We liepen langs alle lokalen waar ik zit en ik kwam een paar docenten tegen die ik het aankomende jaar heb. Kailey kende natuurlijk al wat mensen dus dat was heel leuk om een paar mensen te ontmoeten! Ik heb al een lunch buddy voor vrijdag yheaaah :D super chill hoef ik niet loner in de wc ofzo te eten ;P. Ik heb al een paar andere senior's ontmoet en iedereen hier is zo aardig! Ze zijn super geintereseerd en heel erg vriendelijk. Je voelt je gelijk thuis. Ik heb ook mijn kluisje gezien, en ja ze zijn net zoals in de films haha! Op de foto kun je hem zien :D Ik heb een van de bovenste dus dat is enorm fijn. Savannah is de dochter van Mari (mijn begeleider vanuit de organisatie), zij is ook een senior op Newton High School, had posters op de kluisjes van de exchange students geplakt! Dus iedereen zal weten dat ik nieuw ben hahahha. Ik kan niet wachten om te beginnen met school! Klinkt natuurlijk een beetje gek maarja met allemaal leuke vakken is het ook niet heel moeilijk om school leuk te vinden.

Nu ga ik iets vertellen over het eten hier in Amerika. Als je denkt aan Amerikaans eten denk je aan hamburgers, superzoete dingen en veel snoep etc. Nou je hebt 100% gelijk! Alles is ook echt mega groot. De etens verpakkingen zijn echt 2x zo groot. Alles is veel zoeter (vooral het brood, bah bah bah!) en natuurlijk heel erg anders. Het eerste wat mij opviel is dat ze enorm veel leftovers hebben. Ze hebben bakken met eten wat dan opgewarmt wordt. Het is wel heel erg lekker, en gelukkig proberen ze gezond te eten. Vandaag hebben we lekker ongezond gedaan en gingen we op ons eerste drive trough avontuur! Alles is zo groooot. De medium cola is groter dan de large cola in nederland. Maar het is wel heel erg lekker! (en ongezond :O) Ze hebben zulke aparte dingen. Je kan allerlei smaakjes toevoegen in je drinken en ze hebben zelfs een slushie met nerds erin. Dat zijn amerikaanse snoepjes en het is te zoet voor woorden!!

En dan over heimwee. Waarom verbieden ze dat gewoon niet? We zouden er een medicijn ofzo tegen moeten zoeken. Ik heb er namenlijk al last van gehad! Vanochtend voelde ik me prettig alleen omdat ik niemand kende en alles is nieuw hier. Ik mis jullie allemaal zo erg! Maar toen ik eenmaal mensen ontmoette op de High School en mijn vakken had gekozen voelde ik me super. Ik merkte wel dat ik na het skypen met mijn ouders en zus er wat moeite mee had en ze heel er mis :(

Er is nog zoveel meer om te vertellen maar ik bewaar dat wel voor mijn volgende berichten. Waarschijnlijk ben ik ook al dingen vergeten te vertellen hahah. Maar dit bericht is al lang genoeg aan het worden! Ik hoop dat jullie het leuk blijven vinden om up to date te blijven met mijn leven hier in Amerika,

Dank u dikke kus
Anke

2 opmerkingen:

  1. Schrijftalentje�� het lijkt wel of je in een Amerikaanse highschoolmovie bent beland. Be careful with the junk food and let me know how the teachers are�� have fun and good luck.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk om al je belevenissen te lezen zeg. Lijkt me gaaf om al die verschillen te zien tussen thuis en daar! En die heimwee, dat komt wel goed joh, er zijn zoveel mensen die met je meeleven! You go girl!!

    BeantwoordenVerwijderen